Monday – long day

Gårdagen.

Vilken lång dag.

06.10 puffar jag sakta på Tippex bädd. Dax för morgonpromenad innan jobb. Hunden lyfter på huvudet för att sedan direkt lägga ner det igen. Försöker på nytt, puffar lite hårdare men han lyfter bara på huvudet för att lägga ner det igen. Nu blir det till att putta ur honom ur sängen. Saaaakta stiger han upp, går med tunga steg ut i hallen för att sedan med en djup suck lägga sig ner på hallgolvet.

Man riktigt ser att han tänker: ”Gå ut såhär tidigt.. Människan är ju inte riktigt klok i huvudet! Inte en chans human!”

Jobb, samtal till vårdcentralen då Lillasyster slagit i lilltån med full kraft i en dörrkarm i fredags. En smärtsam helg med tejp, linda & halkning. Får en läkartid, möta dotter utanför skola, ner till läkare & röntgen. Bruten tå (som vi redan visste), ringa pappan för vidare färd till grannstadens akutmottagning. Helt i onödan men som vanligt har vårdcentralen ingen koll men hey… fick en mysfika med semla tillsammans make & dotter som annars skulle varit på jobb & i skola. Det gjorde det hela definitivt värt det!

När vi fikat klart var det bara att åka & vänta in matkassen som får hämtas från klockan 16.00. Passade på att handla laktosfri choklad till Storebror som säljs på köpcentrat man hämtar matkassen på. Hem ääääääntligen efter detta för att kraschlanda i soffan. Hann somna en stund – fanns inte en suck i hela Europa jag kunde hålla mig vaken. Maken fick välja från veckans matsedel vad vi skulle äta till middag – det blev persiljepanerad fisk med potatismos. Bra val!

Avslutade dagen med en lång skön dusch. Hej & hejdå måndag.

MondayFunday

Postat i Okategoriserade

5 tankar om “Monday – long day

  1. En nyfiken fråga, vad kostar matkassen?
    Följer det med recept?

    Även vi har en morgontrött vovve som inte gillar tidig morgon 🙂

    • Åsa: Hej, vad kul att du ville titta in hos mig 🙂
      Matkassen kostar 549 kr för 5 måltider till 4 personer. Riktigt billigt tycker jag. Det är alltid färska råvaror som fisk & kyckling. Stort plus på det! Recept får du med till alla måltider så vi är kanonnöjda! Funderar du med på matkasse? Vi har valt den laktosfria matkassen & den kostar inget extra.

  2. Hej, jo ibland är jag sugen att testa matkassen,
    är dock ej säker på att det finns här… Norrlands inland/glesbygd osv 😉
    Med matkassen blir det inte samma mat jämt vilket jag tycker känns som en otroligt bra ide, omväxling behövs 🙂

    • Åsa: Den största anledningen till att jag valde haka på matkassen var just att man får nya idéer på matlagningsfronten. Man kör snabbt fast & inte mycket nytt hamnar på familjens meny. Kram

Lämna en kommentar