Följetongen fortsätter..

Vårdcentralen hörde till av sig! Plötsligt händer det, missade köpa en triss dock..
Vad fick man då höra för förklaring.. Precis som innan blir man idiotförklarad.
”Du som är utbildad vet ju att feber är baara bra för immunförsvaret” Yada yada bla bla bla…
Klämde till slut ur sig att vi skulle höra av oss imorgon igen om febern var kvar för då skulle vi få göra ett halsprov.
Åååh tack snälla VC att man får komma när man är sjuk! Ironisk ifall någon missade det

Men även om halsprovet inte visar något kan det faktiskt vara annat så kommer även propsa att sänkan tas..

Jobbig morsa.. That’s me! Det kommer även VC upptäcka imorgon Muahahaha!

Skållhet 13-åring

Som jag skrev i ett tidigare blogginlägg så har vår stora son blivit sjuk..
Han hade direkt hög feber, 39.3 & den har inte sjunkit under 39 någongång..

Nu på morgonen var den uppe i 40 grader.. Stackarn!

Direkt när han blev sjuk kom hostan. Skällhosta men absolut inget förkyld.. Hade han varit det hade jag inte varit orolig men nu tycker jag det är lite mysko.

Ringer först vårdcentralen & där får man ett intalat svar att de kommer ringa upp 14.10 i em.. WTF! Ringer då sjukvårdsupplysningen för att kolla av vad de tror.

Där får man fantastiska svar måste jag säga:
1. Sug på halstabletter
2. Ge febernedsättande ibland.. IBLAND!
3. Högläge med massa kuddar under honom
4. Dricka mkt
5. I 4 dagar ska man vänta om man har så hög feber innan man söker (om man inte är allmäntillståndspåverkad)

För det första är jag själv utbildad undersköterska så vet nog vad man ska göra vid feber & för det andra hatar jag verkligen när folk tror man är helt pantad..
Fick känslan att man överdrev & var en orolig förälder.. Tror fasen man bryr sig om det käraste man har i livet.. Sina barn & man!

Det som talar för att det är ngt som behöver behandlas är att febern var så hög från början & att den inte släpper, utan stiger..

Nu väntar jag på & ser vad vårdcentralen har att säga om det hela.. När de väl ringer upp om ca en evighet.

Fattar inte att man jämt måste strida så fort någon är sjuk. SUCK!