Äntligen vila

Vilken dag! Äntligen hamnat i horisontalt läge.

Det har gått i 300 knyck sedan imorse. Först cyklade jag till gymmet, körde en timma styrka.
Cyklar till affären, köper fika till sonens avslutning.
Cyklar hem, fixar en fräsch sommarlunchtallrik bestående av rostbiff, rökt skinka & en grönsallad.
Cyklar åter till stan för att se Lillasyster när hon går i 9:ans karnevalståg.
Cyklar till station, ser dem igen.
Cyklar till skolan för fotografering innan de ska äta sin avslutningsmiddag.
Cyklar hem, packar picknickkorg & cyklar tillbaka till en park i närheten av Lillebrors skola där han har avslutning med sin klass samt resten av mellanstadiet.

20140612-234052-85252473.jpg

Cyklar till affären medan barnen har avslutning i aulan (vi föräldrar är ej välkomna in på avslutningsceremonin) för att handla till morgondagens avslutningsfika.
Cyklar tillbaka till skolan för att vänta in en liten son som ska ta sommarlov.
Cyklar hem!

Är hemma i ca 5 minuter innan maken kommer hem från jobb. Vi har bestämt oss för en liten löptur på kvällskvisten innan kvällsmaten. Jag svidar om & vi ger oss i väg. Bestämt är bestämt, tur man fick en rejäl dos envishet i genbanken.

Det var tunga steg & trötta ben men.. Det blev 5.2 km!
Är GALET NÖJD efter min intensiva dag att jag orkade!

De första 3 km var tyngst & trodde aldrig det skulle gå men skam den som ger sig! Heja kroppen & heja viljan!

Nu tycker säkert många att om man har det stressigt en dag så är ju inte träningen en prio. ”Skyll dig själv när du även trycker in träning” men det är
precis TVÄRTOM!
Träningen gör så jag klarar stressen bättre.
Som ikväll.. Var så uppjagad av allt att jag inte visste vilket ben jag skulle stå på. En löptur senare & jag är mycket lugnare.

Det fiffiga med träning är att man inte kan tänka på en massa annat. Man är här & nu & allt annat får vänta.
Underbart!

Nu återstår Lillasysters avslutning i morgon med allt vad det innebär & sedan är den intensiva perioden över med alla picknickkorgar, matsäckar, fikor & allt man ska vara med på. Axlarna kanske hittar tillbaka till sin normala plats förhoppningsvis..

20140613-000017-17424.jpg

Posted in Okategoriserade

Kommentera

