En bänk.

Vi har alla minnen vi inte vill minnas men minns den lika glasklara som om de hände igår.

Tiden gör så man kan gå vidare & man tänker inte på dem lika ofta men så ser eller hör man något som triggar minnena & så är de där.
Igen.
Det är som om de precis hänt.
Igen.

Idag såg jag en tjej sitta på en bänk, gråtandes bortvänd från en kille som lite tafatt klappade henne på ryggen.

Kändes som om någon hällde en hink med kallt vatten över mig. En hink med alla minnen som kom stormandes tillbaka. Alla på en gång. Som att stå i en orkan med minnen.

Det var min bänk. Samma scenario. Precis samma platser som de satt på t.om.

Snacka om att det var som bli slagen hårt i magen. Känslan har hängt i sedan i eftermiddags men jag kommer bli bra.
Jag är starkare & jag vet jag tagit mig i genom det.
Minnen är just det, minnen av något som hänt. Något som varit & inte längre existerar.

Jag är ok.

20140529-224933-82173621.jpg

Posted in Okategoriserade

4 thoughts on “En bänk.

  1. Precis så är det! Jobbigt när de känslorna dyker upp. Som du säger: en bild, men det kan lika gärna vara en lukt (som tex parfym), ljud (som en låt) eller något annat. Jag brukar sätta mig ner och känna efter ordentligt när jag råkar ut för en sådan händelse. Då brukar känslan avta. Eller som när jag lyssnade en hel massa på just de låtarna som jag förknippade med en person (som gjorde så ont i minnet) tills låtarna gav mig nya minnen. Det gäller att inte undvika och förtränga. Istället skapa nya minnen av det som stör. Ta fram allt det som påminner och frossa i det. Sen kan man fortsätta att lägga in just dessa saker i sin vardag. Plötsligt påminner det inte längre om det som gjorde ont från början.
    Kram!

    • mittilivetochjag: Tack fina! ❤ Har "frossat" i dem i 6 år nu men de blir inte mer drägliga att leva med. Fortfarande lika hemska & knivskarpa.. Har liksom fastnat i minnena & kommer inte vidare. Kram

Kommentera

