Upptining pågår

Frusen får bli dagens ord. Tror jag knappt tinat upp hela 1 maj.

Dagen började som alltid med att Kidsen hade samling med sin orkester innan tuppen dragit sitt första kuckeliku. 07.00 var det avmarsch – Vårväckt heter den & då väcker man upp staden. Bästa marschen på hela året.
Var helt död när klockan ringde men med en kopp kaffe i kroppen var jag helt dräglig som människa trots tidiga klockslaget på lediga dagen.

20140501-220545.jpg

Solen tittade fram till slut men temperaturen höll sig vid +2 vid 08-tiden.. Brr

Hem & fixade lyxig frukost. Hann med det, en halv kopp kaffe & morgonpromenaden med Tippex innan det var dax för nästa samling.. Första maj demonstration med Socialdemokraterna. Svinkallt att stå ute mellan 10-13. Efter lunch blev det soffhäng & en kopp kaffe i ett litet försök att tina upp. Gick sisådär!

När maken kom hemifrån jobbet gav vi oss ut på en löptur. Säger såhär: PERSONBÄSTA!!!

Med 100% dessutom & bäst av allt.. Jag hade en hel del till att ge. Det kommer bli en bra vår & sommar!

1 maj avslutas med familjemys med rabarberpaj med vaniljsås eller kladdkaka med grädde för de som gillar det & en film. Själv sitter jag under en filt & försöker komma upp i normaltemp.

20140501-222142.jpg

Maj levererar hittills måste jag säga!

20140501-222223.jpg

Bild från morgonpromenaden. Snart blommar trädet

Posted in Okategoriserade

4 thoughts on “Upptining pågår

  1. Vi såg också 100-åringen häromkvällen… ingen av oss kunde förstå varför folk är så lyriska över den. Vi gillade den icke. Vad tyckte ni?

    • jijisdagar: Vi gillar den massor. Tyckr den är så olik andra svenska filmer & det gillas. Hatar i vanliga fall svensk film. Gillar också att det är många okända ansikten 🙂

  2. Oj, vad tidigt. Men pampigt kan jag tro. 🙂
    Jasså, du tar dig ut och stöder sossarna. Jag är dålig på det. Och jag börjar även tvivla på om jag ska rösta på dem igen eller på miljöpartiet. Snart måste jag bestämma mig. Det blir antagligen som jag brukar. Har man vanan inne och gillar dem så blir det nog så. 😉 Skönt att höra att du är i samma liga som oss. Haha!
    Kram!

    • mittilivetochjag: Tidigt men mysigt 🙂 Jag stöder inte sossarna på första maj & skulle aldrig tåga där i tåget men mina barn spelade med sin musikkår framför demonstrationståget så därför gick jag vid sidan av hahaha. Tro nu inte jag röstar blått – mitt hjärta är rött 😉 Kram

Kommentera

