Kan det vara sant?

Något har skett detta år som aldrig hänt förut & troligtvis aldrig kommer ske igen…
Alla julklappar klara förutom 2 redan den 30 november. De andra två köps denna veckan. Jag är i chock!

Maken & jag hade en heldag grannstaden i lördags. Fixade allt i lugn & ro, ingen stress. God lunch, sjukt god faktiskt. Så god att den var det sista jag tänkte på när jag skulle somna på kvällen. En mysig fika på favvostället Espresso house med Storebror som mötte upp. Jag älskar sådana här dagar när man umgås & har det mysigt tillsammans bara vi två.

.

20131202-212942.jpg

Testade denna, mycket god! Kände jag var värd den efter all trängsel bland allt folk

Jag är alltid den som varje år tänker ”I år ska jag vara klar tidigt” & är ändå den som springer omkring den 23 december som en person som fått i sig laxerande medel & letar efter en ledig toalett & alla är ur funktion…

Hem sent från butiker för att griljera skinkan för den obligatoriska skinkmackan kvällen före samtidigt som jag vissa år ställt mig & bakat det sista inför julafton. Sent sent på natten sitter man & slår in alla julklappar man köpt när det enda man vill göra är att sova för man är dyngtrött efter ha köat & köat i miljoner efter triljoner butiker.
VILKEN LYX att inte behöva ha det så i år..

Dessutom är julköttbullarna på 3 kg redan trillade, stekta & ligger infrysta i väntan på jul samt en del av julbaket gjordes i samband med kalasbaket.

Börjar faktiskt TRO på en lugn & mer avslappnad december! Får nypa mig i armen för jag tror jag drömmer

Igår hade vi kalas för mig & Lillebror. Med andra ord fullt upp hela dagen med det vanliga husfixet som dammsugning, moppning, toastädanden samt tvättatvättatvätta innan alla kom. Ingen vila varken fredag, lördag eller söndag gjorde att idag sa kroppen ifrån. Hade tänkt träna zumba men tidig morgon på jobbet, huvudvärk & ögon som knappt går att hålla öppna fick mig att för en gångs skull lyssna på kroppen. Fanns inget att hämta i energibanken…

20131202-214301.jpg

Första advent igår.
Tur man har Instagram för nu vet jag att 99% av alla där ute har en adventsljusstake de tände första ljuset i. Blir lite tjatigt vissa gånger som vid t.ex kanelbullens dag, fars/mors dag, advent etc….

Posted in Okategoriserade

4 thoughts on “Kan det vara sant?

Kommentera

