Portad

Igår ringde läkaren från blodbussen…

Anemi (blodbrist) är diagnosen. Mitt dåliga Hb har troligtvis varit lågt en längre tid samt att jag pressat blodet med att vara blodgivare så därför har det utvecklats till anemi. Dessutom är järndepåerna i kroppen tömda så det finns inget att ta av.

Höll på att bli portad för gott från att vara blodgivare men förhandlade till mig ett uppehåll på ett år & sedan ska samma prover tas om som jag tog i tisdags. Är de ok är det bara att köra igen.

Läkaren frågade om jag märkt jag varit trött… OM JAG MÄRKT!!!!!Är ju sjukt trött heeeela tiden… Att få upp Hb:t igen tar lång tid så trött lär jag vara ett bra tag till.

Gulligt ändå att tacka så mycket för min insats samt så berättade han att mitt blod gjort stor nytta för andra människor. Känns så härligt att höra, det är ju därför jag lämnar blod men så sa han: ”Nu behöver du ditt blod själv så du kan bli frisk”.

blood-drop_28593091

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Portad

  1. Vad skönt att det upptäcktes då!
    Nu kan du ju glädja dig åt att du kommer bli piggare, om än så sakteliga.

    Kram o var rädd om dig!

  2. Ta hand om dig nu!
    Jag har alltid de problemen med mitt blod som du har nu fast att jag inte ger blod. Jag får helt enkelt inte ge blod – någonsin har de sagt.
    Det är inte att leka med när det gäller anemi och lågt blodvärde! Jag har stora problem med det med jämna mellanrum. Tröttheten är ju så förlamande när det går förlångt.
    Hoppas att du får ordning på´t snart!
    Kram!

Kommentera

