Ingen vampyr

20131008-221320.jpg

Glad i hågen begav jag mig till Blodbussen idag. Skulle ju bli en vanlig blodgivning – ligga på britsen, uppge sitt personnummer & blodgrupp, få höra ”nu sticker det till lite”, ta en (läs 2) juice(r) & sedan gå med gåvan man valt.

 

Då jag alltid ligger lite lågt i mitt Hb brukar de alltid kolla vad jag har för dagen, annars brukar man få reda på det nästa gång man kommer. Ligger jag runt 120-125 är det bra för att vara mig.

Hör hur sköterskan som kollat säger att det idag är närmare 110 än 120.. Va! Förvånande måste jag säga då jag känner mig som vanligt, visst lite trött & skallebank rätt ofta men det är väl hösten i ett nötskal..

 

Nu var det lägre än det får vara för att få ge. De frågade om de skulle avbryta men tyckte det var onödigt då vi redan börjat. Fick höra att blodet skulle komma till användning ändå så det känns ju bra. Nu har de dragit ner mina besök från vanliga 3 ggr/år till 2. Behöver visst mitt blod själv.. Där ser man!

 

Dessutom väntar ett provtagningsbesök då en massa prover skall tas för att kolla upp mig & mina järndepåer bla. Sist jag hade lågt var de helt tömda i kroppen.

Vet ju mycket väl vad jag behöver ta VARJE DAG men så fort nivån har höjts & jag mår bättre slutar jag då det inte smakar chokladbiskvi precis. Nu är det SKÄRPNING!

Urk..

20131008-222427.jpg

Posted in Okategoriserade

One thought on “Ingen vampyr

  1. Blä för blutsaft!
    Bra ändå att du kunde få ge blod. Men ta det lite lugnt med det!
    Själv har jag ett väldigt lågt Hb (ibland under hundra) så jag får inte ge blod. Men jag är så blodrädd så jag är lite lättad för det faktiskt.

Kommentera

