Still here

En veckas frånvaro. Jag lever jag lovar men det har varit en vecka från helvetet…

I måndags när jag gick hem från jobbet kände jag att jag var på väg att bli sjuk, förkylningen riktigt härjade runt i kroppen på mig. ”Det är lugnt” tänker jag. Är ju ledig i 2 1/2 dagar så jag hinner vila upp mig ordentligt innan det är dags för jobb igen.

På tisdagen bröt det ut ordentligt & samtidigt klockan 07 ringer mobilen.. Det var mattläggaren som ska komma & byta golv i hela vår undervåning. ”Jag tog en chansning” säger han & garvar.. Tack för den förvarningen. Det var bara att slita som djur i flera dagar med att tömma rum, slita, släpa, tömma, rensa. Jösses! Fint som snus blev det men ärligt… Fy fasen vilket slit.

Lycka är verkligen att tajma in en dunderförkylning när golv ska bytas… Jippie!

Fick dessutom göra något jag inte gjort sedan Karl XII drog ut i strid – fick ringa & sjukanmäla mig! Händer ALDRIG! Flera år sedan sist men denna gång åkte jag dit. Hej karens & bye bye money

Nu börjar jag se ljuset i tunneln & snart är allt som vanligt här hemma. Många saker framme just nu & ni som känner mig vet jag får KRUPP av oordning… Vill ha ordning & reda & just nu härjar kaos. Hjäääälp

Plockar ihjäl mig snart men ändå är massor kvar framme. Suck

sjuk

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Still here

  1. Fy vad jobbigt när det blir så! Precis det hände mig är de skulle renovera vårt badrum. De ringde på morgonen och sa att de var på väg till oss. Där låg jag sjuk och hade inte kunnat sova på hela natten (var uppe och drack té mot halsontet och tog mediciner osv). Det var bara att pallra sig upp och le stort när de kom. Sedan fick jag snällt gå upp klockan sju på morgonen varje dag tills de var klara. Men jag måste erkänna att jag var supernöjd med resultatet. Jobbigt bara att vara förkyld och ha feber just då.
    Hoppas att du är nöjd med resultatet i alla fall!
    Kram!

Kommentera

