För tidigt. Alldeles för tidigt

Igårkväll stängde jag sovrumsfönstret för första gången på många månader. Kände det var riktigt bistert i luften & eftersom jag sover precis vid fönstret samt ogillar dela säng med ett gäng pingviner var stängandet ett måste. Vaknade i morse & var sådär kall i själen man bara kan bli vid låga temperaturer, steg upp trots jag var fortfarande i koma & slängde ett öga på termometern…. 1.5 grader. ENKOMMAFEM. 3 september. Här fick jag ett hjärtstillestånd.

Slog iallafall personligt rekord i hur tidigt efter sommar man får använda vantar, halsduk & pannband.  Jag vann. Tjoohoo…. Fuck!

Skönt dock att man vid hemgång från jobbet kunde cykla i bara blus hem. Mycket bättre måste jag säga. Snabbstopp i mataffären & sedan hemmarace. Baka bröd till middagen, gå ut med Tippex, lämna Kiddo på spelning medan det jäser, cykla hem uppför djävulsbacken, baka ut bröden, åka & möta Kiddo, uppför djävulsbacken igen, göra soppa, ut med vovven.

I need a vacation

Middagen blev iallafall en succé – hemgjord broccolisoppa med knaperstekt bacon & hembakad nygräddad baguette. Sluuuuurp

Höstmat trumphar sommarmat lätt.

Kommentera

