Törnrosa – din lyckost

Om ni någon gång skulle undra hur trött man blir av att städa i 3 dagar kan ni slå mig en pling så kan jag berätta…

Man blir HELT SLUT av 3 dagar med storstäd (tänk flyttstäd – så noga har det gnotts), fönsterputsande, strykande, tvättande, tumlande, vikande, plockande, rensande, putsande, trädgårdsfixande, planterande, kaninbursfixande, sängklädersbytande, varit på tippen, inplockande, omplockande & planerande. Pust……

Nu när det knegats så mycket funderar jag starkt på att varken släppa in make, barn eller hund. Måste väl ändå vara ok att de tar in på vandrarhem ett tag, eller hur!

Känslan dock av nystädat är det bästa jag vet & önskar bara den höll i sig längre.. Man vet ju att man snart står där med dammsugaren i näven. Otacksamma jäklar de där dammråttorna.

20130827-231141.jpg

Lite finare vid ytterdörren

Nu tänker jag sova i 100 år

4 thoughts on “Törnrosa – din lyckost

  1. tokstäda när det är så underbart väder ute?….galet ;)…..mina dammråttor får leva vidare tills regnet och mörkret kommer….tänker njuta så länge det bara går av värme och sol…….

  2. Usch ja! Jag har flyttstädat på riktigt tre gånger på lite drygt ett år och det är så jobbigt! Och när man städat så noga vill man bara bära in alla saker och flytta in igen. Jag älskar när det är tokrent överallt!

Kommentera

