Väntar på John B

Äntligen fått krypa ner i sängen. Klockan ringer 06.00 för jobbet kallar klockan 07.00 så lite stressad är man allt… Men som de flesta föräldrar vet – barnen & deras välmående framför allt.

 

Har cyklat & mött sonen som kom med tåget från grannstaden. Är insparksvecka & de har haft trevligt med de nya ettorna & treorna. Tacksam för han ändå kom innan 00.00 fast han vet att sista tåget ska man undvika åka.

Vi vill inte han går själv sena kvällar & nätter så antingen möter jag eller pappa honom vid stationen. Gillar inte det området – rör sig mycket skumt folk där…

Jag sover bäst när jag har mina kära hemma. Är han hos kompisar & kommer hem sent vill jag han petar på mig & talar om att han är hemma. Tacka vet jag när de var små. Alltid hemma, man lade dem i lagom tid på kvällen & man visste var de var när man vaknade. Hemma.

Man möter inte många själar ute sent i småstaden men man hör fester lite varstans & tänker ”Imorgon har ni inte lika kul…”

 

Hann även se en sak som inte förvånade mig ett dugg men gjorde mig förbannad. Vissa föräldrar borde ha behållt mus & kisskorv i vardera byxor. Stackars barn… Föräldraskap är en gåva – var rädda om era barn. Idioter det finns!

Nu ZzzZzzZzZzzz

20130824-003559.jpg

2 thoughts on “Väntar på John B

  1. Hur gammal är han?
    Själv har jag samma problem och vill alltid sitta uppe /möta dottern vid tåget när hon är ute på helgerna. Hon är 17 men jag är ändå orolig. Så helgerna för mig är oftast jobbiga och jag är trött eftersom att jag sitter uppe halva natten. Så har det varit i många år för oss nu eftersom att vi har en son som det var samma sak med innan. Men jag antar att det bara är normalt att vara orolig. Så fort de kommer innanför dörren här hemma somnar jag men det är omöjligt innan hur mycket jag än försöker att somna. Hoppas nu att du klarat jobbet utan för mycket trötthet!
    kram!

    • mittilivetochjag: Han blev 17 i somras. Litar på honom fast inte om omgivningen, har man tjej oroar man sig för de ska bli utnyttjade & våldtagna – har man kille oroar man sig för misshandel.Är han med kompisar är det lugnt men är han själv vill jag att vi möter honom – att han går själv vill jag inte! Är precis som dig – bara han petar på mig & säger han är hemma slocknar jag hahaha
      Kram

Kommentera

