Sommaren hos mig

Sommar märks på många sätt.

Blåmärken på barnben, myggbett, grilldoft & uteserveringar men här hemma märks det mest på:

* Diskmaskin som går oftast 2 gånger/dag

* Nästintill inga strumpor att tvätta & sedan para ihop (lovely)

* Foppatofflor i hela hallen

* Det nyses, snörvlas & knapras allergitabletter i massor

* Solbrillor i massor på byrån

* Shorts/leggings/klänning på vilket väder det än är

* Skator som lever FAN i häcken precis utanför vårt öppna sovrumsfönster i ottan – Var är Runar när man behöver honom?

* Glasskonsumtionen ökar drastiskt – likaså jordgubbsinköpen

220px-PerfectStrawberry

Sommar för tyvärr inte bara med sig goda saker utan några onda…

* Sommarkrysset

* Lotta på Liseberg

* Sommar med Ernst

* Evigt spelande av plågor på radion – Öppna landskap, Sommaren är kort, Ta mig till havet & Sommartider

* Turné med Gyllene Tider för 732:e gången

Såg ni dem på Allsång i tisdags förresten? Ärligt – Karln (Per) är 54 år & har svart nagellack på sig. COME ON! Gömde mig bakom skämskudden & fick kräks i munnen…..

Är så evigt tacksam att jag inte har biljetter till någon av sommarens konserter – de är ju som Rolling Stones. Vet inte när det är dax att lägga av. De var bra en gång i tiden men hur många gånger kan man köra på samma koncept? GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP

225px-Leucanthemum-vulgare01

Posted in Okategoriserade

3 thoughts on “Sommaren hos mig

  1. Det som jag tycker är bättre med Allsång på Skansen vs Lotta på Liseberg är artisterna o det har de ju sett till, läste jag-så löjligt! Per Gessle borde snegla på sina bandmedlemmar-oh shit vi är visst inte 20 bast längre!! Pinsamt ja!!! Ha en fin dag! :-*

  2. Oj, oj nu vet jag inte om jag vågar ge en kommentar? Men jag måste erkänna att jag tycker att det är kul att min dotter ska gå på Gyllene Tider på Ullevi. Med tanke på att jag fullkomligt älskade dem när jag var tio år så tycker jag det är kul att min dotter också gillar dem. Svart nagellack- nja, helt ok för mig faktiskt. Jag tänker som så att alla får ha sin grej och att åldern inte ska spela någon roll. Ska min man klippa av sig sitt hår för att han uppnått en viss ålder? Vem är jag att döma liksom. Jag har bett min man att göra det några gånger (men han har vägrat) men jag har gjort det bara för att allmänheten förväntar sig det.
    Jag gillar när människor håller på sina egenheter. Jag tycker om när folk vågar sticka ut och inte vara som alla andra.
    Kram! 😉

  3. Ok en lite (stor) kommentar till:
    blåmärken – hm jag drar på mig dem mer än mina barn. Fattar inte var de kommer ifrån! Detsamma gäller myggbett. Myggorna verkar älska just mig. De andra slipper dem när jag är med. Gott blod?
    I stort sett inga strumpor att tvätta – äntligen! 🙂 Jag verkligen avskyr att sortera de dj-arna.
    Foppatofflor – inte sedan jag slutade jobba på cafét. (men visst är de supersköna).
    Lite glass ibland. 😉
    Får snyta mig var femte minut. Jäkla allergi! 😦
    Jag ser inte de ”hemska” programmen men gillar Ernst (fast jag tittar inte på hans program),
    Inte heller lyssnar jag på radio över huvud taget.
    Är jag godkänd? 🙂
    Kram!

Kommentera

