Gult kort

Visst är det skönt att böka ner sig i sitt soffhörn & ”blunda” lite som man så fint säger på kvällen när man egentligen sover som en sövd under narkos men….

Fy vad jag HATAR när man vaknar & ser att man legat alldeles för länge. Vaknar alltid upp med en ångestklump i magen. Som igår (inatt what ever ni fattar) – sätter mig upp med ett ryck & inser att klockan är 00.40- Urk. Jag låg i ett hörn & dreglade & maken lika sövd i det andra. Tur man har en stor soffa..

Orkar knappt släpa in mig på muggen för att fixa med ansiktstvätt, ansiktsvatten, nattkräm & tandborstning för att sedan äntligen kunna få lite närkontakt med kudden. Man vill ju bara vända på sig där i soffan & sova vidare.

Tippex då den fulingen. Vet ni vad han gör? Jo han knallar minsann in i sovrummet & lägger sig i sin bädd utan att säga till. När man kommer in i sovrummet ligger han helt oskyyyyldig i sin säng & låtsassover. Så taskigt, ska det verkligen vara såhär? Va?va?va?va?

Här ger man honom mat, vatten, promenader, kärlek, en massa kli & mag-gos  så tackar han en på detta sätt. Nä jag ringer & klagar hos TRF- Terrierägares riksförbund. Någon måtta får det vara…

Tippex – första varningen kommer här

560421-10557822-640-360

One thought on “Gult kort

  1. Nämen stackarn som får ta på sig skulden! Men det var ju ändå hans fel helt klart! 😉
    Det var längesedan jag gjorde det misstaget, just för att det är så d-a hemskt! Förstår precis vad du menar. När tröttheten kommer masar jag mig till badrummet och gör mig klar innan katastrofen är ett faktum. Jag kan gå tillbaks till tv:n och kolla lite till men då vet jag iallafall att jag bara kan förflytta mig till sängen direkt utan att göra mig iordning liksom. För det värsta som finns är att vakna på morgonen med smink, kläder och oborstade tänder!

Kommentera

