Vår? Skulle inte tro det…

Det finns måååååånga bättre sätt att vakna på än till meningen: ”Har du kollat termometern? Det är minus 17 ute!” Att någon drar ut ens näshår ett i taget med pincett eller drar bort ens tånaglar med en tång är bara 2 alternativ som bättre… Crap var min första tanke.

Sedan kommer nästa motgång – kommer knappt ur sängen. Tror fasen jag har träningsvärk i hårstråna t.om.. ONT ÖVERALLT herre jag kan knappt gå. Ont i lår, överarmar, magen, ryggen. Gick med Lillebror till skolan, på väg dit är en brant backe. Den var en plåga att ta sig uppför men på väg hem när man ska ner för den – det var en obeskrivlig smärta. Svettades värre under denna promenad än om jag åkt Vasaloppet på ovallade skidor.

Tur det är fredag & jag har en helg att vila upp mig på.  Inte många knop som ska bli gjorda här inte under 2 dagar – det är ett löfte. Nu ska jag snart gå till jobbet & undrar hur det ens ska gå. Cykla är inte ens att tänka på – skulle varken ta mig upp eller för den delen ta mig ner från den om jag på något magiskt sätt tog mig upp på den.

allhurt

5 thoughts on “Vår? Skulle inte tro det…

  1. Fy vad kallt ni har! Var bor du? Här i Göteborg har det varit plusgrader och underbart soligt vårväder de senaste dagarna. Men nu ska det bli kallare. Fast bara några stackars minus som tur är.
    Oj, vad du måste ha tränat! Var stolt för tusan! 🙂 Det gör ont att bli stark. Hehe! Själv älskar jag träningsverk. Fast när det blir som din är den ju inte så skön längre. Det brukar hjälpa att träna igen. Då försvinner det onda. Trot eller ej. Men blodgenomströmningen lättar på trycket.
    Ha en go fredagskväll/Kram Erika.

    • mittilivetochjag: Vi bor i Mjölby – mitt mellan Stockholm & Göteborg. Kan tro vi bor på Nordpolen 😉 Träningsvärk är verkligen otrevligt.. Usch går inte igång på det alls.. Känns lite bättre idag. Hoppas lördagen blir fin ❤

Kommentera

