Ett restaurangbesök att minnas. Tyvärr

Igår skulle vi ut & äta hela gänget på jobbet, eller nästan alla. 22 st var vi & kvällens restaurangbesök var sedan länge planerat.

Eftersom vi var så många hade vi förbeställt maten så alla skulle kunna äta samtidigt & för man inte skulle behöva vänta en evighet på maten.. Börjar ju bra, servitrisen från hell kommer ut & viftar med vår beställning. De har tolkat förrätterna fel & säger ”Vi tolkar att ni alla 14 som beställt buffé ska ha kycklingspett” (man kan välja på kycklingspett & vårrulle) vi säger då att vi inte kan svara för alla vad de vill ha. ”Då får jag fråga alla & då stannar köket” fräser hon.

Under tiden börjar de ta upp drickbeställningar vid andra bordet (vi sitter vid 2 bord) inte vid vårt, det tar lång tid innan de ens bryr sig om oss. Det är ju i vanliga fall det första man gör så gästerna hinner dricka upp så man köper mer.. Det andra bordet börjar få in sina förrätter & vid vårt bord lyser fortfarande drickan med sin frånvaro. In kommer till slut drickan med våra förrätter. Min vårrulle var kall. Inte ens tillstymmelse till ljummen. Bra där.

Tar ett tag sedan är det dax för huvudrätten. Vissa hade ju som sagt tagit buffé, jag gillar inte plocket med all mat som folk fingrat/hostat & nyst på så jag beställer alltid mat till bordet. Vi är ett tiotal som gjort så & ni ska ju inte tro att fastän vi beställt maten i förväg så får vi den samtidigt. Jag får vänta en evighet på min & får bland de sista. Då har ju flera hunnit äta upp. Fail!

Under tiden springer en liten snärta med en tallrik i handen & upprepar sig som en papegoja ”nummer 41?” ”någon som beställt nummer 41?”

Nej ingen har beställt nummer 41 & någonstans har det bli ett fel men hey 22 personer ger ändå ganska mycket klirr i kassan. Vi har nu nästan ätit klart när servitrisbitchen & säger ”spelar ingen roll hur ni löser detta men maten som ni beställt in som ingen skulle ha ska betalas!” En rätt för 139 spänn. Vi är 22 personer.

Rätten har ju inte på långa vägar kostat dem 139 kr i råvaror så det är ju patetiskt.. Vi fick vackert skramla ihop 6 kr var & betala för en rätt ingen såg röken av efter den varit inne ett par varv runt våra bord. Den åt de väl upp i köket. Sinnessjukt

En kollega går då fram till Bitterheten & säger ”ni fattar att det är 22 personer med familjer som aldrig kommer hit igen va” Det är nu det allra värsta kommer… Hon svarar: ”Det skiter jag i!” WHAT!!!!

Den där delen i starta-eget kursen som handlar om PR & kundbemötande missade de visst. En nöjd kund pratar med X antal personer – en missnöjd med MÅNGA fler. Big mistake att låta 22 personer går därifrån missnöjda. Kostnaden den rätten kostade företaget är INGET mot vad ett dåligt rykte kostar. Det vet t.om jag som är en sketen undersköterska..

Ett trevligt minne!

Annonser
Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Ett restaurangbesök att minnas. Tyvärr

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s