Ge mig transfetter tack

Blir helt varm i hjärtat när man kommer hem från morgonpromenaden med Tippex & Storebror säger på väg ut genom dörren på väg till skolan: ”Jag bryggde kaffe åt dig, tänkte du kom hem snart”… ❤

Hemma & har ledig dag & trodde jag hade det i morgon med men kris på jobbet resulterade i jobb 07.00-15.00. Extrapengar i mars med andra ord… Var visst en mening med att jag gjorde matlådor förut.

Gjorde torsk med tomat & purjolök i ugn med fullkornsbulgur till lunch som serverades med machesallad & en avokado.

20130207-161733.jpg

Var helt ljuvligt gott, sååå underbart & vilka smaker… Tänderna dansade hambo i käften… Äsch kan inte ens lura mig själv, hade gärna satt tänderna i något betydligt mer onyttigt som en nygräddad pizza eller varför inte en fet hamburgare med massa dressing som serverades med friterade pommes… Nyttig mat var dagens lunch, visst men ack så trist.

Har läst hela internet typ & druckit kaffe. Är nu uttråkad & alldeles ensam hemma, Ongar på vift & hund som sover.

Tjoohoo…

Posted in Mat

Kommentera

