Aja baja päron

Första dagen på 2013. Sen frukost, att komma i säng 03.15 sätter sina spår. Åt frukost vid 12.00tiden. Hade en trevlig nyårsafton som vi alltid har med goda vänner.

Vi köpte Medelhavsbuffé – *Kyckling & baconpaj, *Melon & skinkbåtar med soltorkade tomater & philadelphiaost, *Örtbakad potatis med basilika & olivolja, *Örtmarinerad kycklingfilé. *Potatisgratäng med soltorkade tomater & grillad paprika, *Vitlök & basilikadressing, *Tzatziki, *Sallad med ruccola, salami, oliver, fetaost, paprika & minitomater, *Hembakt bröd.

Sååå gott! Blev så mätt jag nästan storknade. Raaaap

Till efterrätt gjorde jag en kaka med 3 olika chokladsorter i. Hade som vanligt varken bakat eller smakat den tidigare utan jag googlade fram receptet på Internätet. Hade även som traditionen bjuder ångest att den inte skulle vara god men den var mumsig. After eightsmaken var pricken över i:et.. Till det serverade jag vispad grädde & persikobitar. Självklart kaffe & även en likör till.

Jag har ju som ni vet en förkärlek till Dooley’s & Baileys & allt som smakar sött & gött. Fått tips om Baja Päron & den gjorde mig inte besviken. Mumsig som tusan! Jag som gillar päron dessutom, vilken tur! En ny favvo på min gillalista. Likör alltså – Sluuuuuuurp!

40306

Idag har jag börjat nya året med att tömma tvättkorgarna, dammsuga & moppa hela huset, gått till återvinningen  med massa rester från igår & köra några maskiner disk. Nu tänker jag spendera det som är kvar med att sitta i soffan & äta massa chips, godis & kaka. Det får man 1 januari.. Ikväll är det dax för en av mina traditioner – Året med kungafamiljen. Ett måste efter Mello.

Kommentera

