Brytaben-väder

98 % av all trottoar här i stan är täckt av blankis. SNORHALT var man än går & jag är överlycklig att jag lyckats med konststycket att inte ramla idag. De som känner mig kommer knappt tro att Klant-Mia inte ramlat… Jättekul att ha ute-tur på jobbet när man knappt kan gå ett steg utan att benen glider iväg i en split. Tur man är av det viga virket höhö

På riktigt undrar man hur många vurpor det blivit totalt, hur många ben som är gips, hur många svanskotor som delats i 3 delar, handleder som blivit som plockepinn & hur många knän som är blåa här i stan… Skulle det frysa på nu skulle det inte gå att gå ut – det får bli kattlåda för vovven.

Som sagt jobbat idag mellan 12-21.30 & innan det var det sovmorgon alldeles för länge, frulle, återvinna ett helt bagageutrymme på en kombivolvo med julrester & handla till nyårsafton som är hos oss med vårt kompisgäng. Hade en kvart på mig att handla innan jag började jobba det jag behövde på Netto som körde superbilligt lösgodis idag, 29.90kr/kg.

Till er som såg mig – jag är INTE en godismissbrukare som skulle hem för att sätta mig & hälla i mig allt ni såg mig köpa idag. Eftersom jag hade så bråttom så stod jag & verkligen tokgrävde i alla lådor för att få på så mycket som möjligt på spaden så jag slapp gräva så många gånger. Stötte emot folk & förstår att det måste sett helt sjukt ut… Hej Anonyma Godismissbrukare här kommer jag!

166914_2673031508509_1337801048_32053028_183419302_n

 

Tänker inte ens nämna att det var 5 kg godis totalt i påsarna utan det håller jag tyst om!

Kommentera

