Uppesittarkvällen

Äntligen en uppesittarkväll jag kan spendera i soffan. Så har det inte varit de sista åren men nu så.. Får bli en tradition det här. Vi tittade på nästan hela Sunes jul & ratade allt vad Bingolotto & andra uppesittarprogram heter. Många skratt har det blivit.

DVD_Sunes_Jul_5230

Favoriten är pappa Rudolf! Vilken man!

01onoj-sunesjul

Givetvis har det blivit en skinkmacka på nybakad hålkaka ikväll med mycket senap. Så gott – ett måste den 23 december.

Tidigare idag har jag fixat klart allt som behövdes inför morgondagen. Dammsugit huset & moppat, bakat, griljerat skinka, tvättat all tvätt, vattnat osv Skönt att vakna i morgon & bara ta det lugnt. Bästa känslan är när golven är precis moppade & man lägger på nytvättade mattor. Jag älskar’t. Lägg då till sedan doften som kommer när man griljerar skinka. Heaven

2 thoughts on “Uppesittarkvällen

  1. Vad fräscht det låter. Kan riktigt känna doften av nytvättade mattor, bonade golv och griljerad skinka. Underbart!
    Vi tittade på Svensson Svenssons jul. Jag ratar också bingolotto. Men mina barn håller fortfarande på med den ski… med sina kompisar. Jag fattar inte hur de orkar titta på (helvetet) från åtta till tolv. Jag som trodde det var ett pensionärsprogram. Men nej då alla kollar på det som barnen säger.

    • mittilivet&jag: Helt underbart, tyvärr sitter inte känslan i jättelänge 😦 Vill ha kvar den hur länge som helst! Aldrig Bingolotto.. Alla kollar INTE, hahaha ❤

Kommentera

