Vante on vante off

Världens bästa uppfinningar varierar lite dag för idag. Idag hyllar jag gummistövlarna & paraplyt. Jösses vad regn det kommit på ett halvt dygn. Nästan så jag behövde en båt när jag cyklade med Lillebror till skolan, pölarna var som sjöar på vissa ställen.

Hem igen på cykeln precis dyngsur. In & hämta Tippex & ut på promenad. Just när jag krängt på mig vantarna, inte det lättaste när man är blöt upptäcker jag att paraplyt behöver fixas på ett ställe. Av med den ena & fixa felet. Precis när jag fått på den igen får jag ett SMS. Av med den igen & svara på det, ett gulligt från maken. Går en liten stund sedan är det dax att ta av den igen, hunden har gjort nummer 2. På med den återigen & gissa.. Då ringer telefonen. Av igen för det kan ju vara kidsen eller maken men nä då är det försäljningsföretag. Tack för appen Truecaller så ner med telefonen i fickan & på med vanten IGEN! Måste vara världsrekord i hur många gånger man kan ta av en vante på 30 minuter…

Hem & brygga kaffe. Hipp hurra för den uppfinningen också!

Kommentera

