Lysande tips

Det blev som jag önskade till slut. Soffhörn, kaffe & tända ljus. Enda som saknas är filten men hey.. jag klagar inte.

Jobbade, hämtade Kiddo, gick ut med Tippex, utvecklingssamtal för Lillasyster, läxor med Lillebror, tvättade lite, lagade grym mat, Tippexpromenad igen & till slut – soffmys! Middagen idag alltså, vilken brunsås jag fick till. Det var världsklass på den. Någon borde komma hit med en pokal.

På tal om tända ljus.. Det finns ett par saker jag ALDRIG köper med fulmärken. Det är bl a pepparkakor (ska vara Annas eller möjligtvis Nyåkers), kaffe (Classic & inget annat) & så är det värmeljus.

Köper BARA de som innehåller 100% stearin. Absolut INTE med paraffin i. Spelar ingen roll om det är MYCKET billigare med de med paraffin – de är livsfarliga. De som innehåller paraffin ska man aldrig lämna tända i ett rum för de kan bli så varma att de exploderar. De som innehåller stearin kan aldrig komma upp i samma temperaturer så de kan du lämna utan att vara orolig.

Mycket dyrare men väldigt mycket tryggare!

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Lysande tips

    • Åsa: De innehåller paraffin.. 🙂 De jag köper finns i mataffärer & är rätt dyra, 50-70 kr för 50 st lite beroende på vilken butik det är. Lätt värt det! Har inte använt andra än de med stearin i sedan jag var på brandutbildning för ett par år sedan. Vågar inte..

Kommentera

