Skitmorgon skulle man kunna säga

Åhh herre vilken morgon. Gör om gör rätt känns väldigt nära till hands idag…

När dagen börjar med tjat & gnäll & klagomål redan vid frukostbordet taggar jag till, blir en irriterad, rytande & tjurig mamma. En mamma ingen vill vara. Direkt när man skiljts för ett par timmar får jag så dåligt samvete. För man varit irriterad & för man röt… Dåligt samvete för man inte står i en blommig klänning i köket, håret perfekt samt ett vitt förkläde på med spets runt kanterna & kvittrar glatt som pigan Alva i Madicken..

Ut med Tippex i kylan, -4 som vi hade här. Han blir lagom lycklig när han inser att det är täckvästen som gäller idag. Börjar alltid smygbacka ljudlöst som att jag inte märker att han försöker smita. Strunt samma – matte bestämmer. Han har inte lyckats hittills om jag säger så. En bit in på promenaden upptäcker jag att jag bara har 1 bajspåse med ut. Brukar ALLTID kolla påsstatusen men inte just idag.. ”Det är lugnt” tänker jag, det kommer ett ställ med gratispåsar som kommunen ställer ut  lite längre in på promenadenvägen & så tätt bajsar han inte ju.. Yeah right..

Tippex börjar snurra (gör alltid så när han ska bajsa, han centrifugerar ut skiten förstår ni) & sätter sig. Allt plockas upp & vi går någon meter medan jag knyter ihop påsen. Sekunden jag knytit påsen – SEKUNDEN I TELL YOU – sätter han ner röva IGEN!

H#¤%&#?e – jag har ingen mer påse, bara att bita i det sura äpplet & plocka upp resten med den ihopknytna påsen. Aaaargghh givetvis tappar jag en korv efter ett par meter så den får jag upp med konstens alla regler UTAN att man råkar röra den med sina händer…. Tur man ingen mötte på väg till hundlatrinen. Mysigt att möta en kvinna med en hund i ena handen & en näve skit i andra….

På slutet av promenaden börjar han snurra ytterligare en gång (hur mycket bajs bor det i en hund? MYCKET kan jag lova)  mitt på en villagata & eftersom jag vet att omgång nummer 2 ALDRIG är lika hårda grabbar som första lasset blir det lite svettigt men jag lyckas avstyra chokladpuddingskalaset med att ta oss till en gräsplätt i slutet av gatan. Vissa morgonar ska man inte gå ur sängen…

Har även upptäckt att jag gör något jag lovat jag ALDRIG skulle göra. Tala med hunden när vi är ute. Snart ringer det på dörren & utanför står 2 män i vita rockar med en fin tröja man kryter så tjusigt på ryggen & så får man flytta in i ett härligt rum med madrasser runt om på väggarna. Helt ärligt… Man har blivit en crazy dog lady.

Carpe diem & all sånt struntprat – GE MIG KAFFE!

Men söt är han, skithunden!

One thought on “Skitmorgon skulle man kunna säga

  1. Förlåt….. ASGARVAR så jag håller på att kissa på mig!!!

    Den synen….herre jäklar!!!! 😀

    Jag hoppas du får en bättre dag än starten gav dig!!

Kommentera

