Nu är det officiellt

Nog för att mina vänner & arbetskamrater kallar mig för pensionär, det går att förneka men när t.om en snorvalp ung nog att vara min son som kränger Telenorabbonemang i ett sånt där jobbigt telefonförsäljarställe som står uppställda här & där för att förpesta livet för folk som försöker ta sig genom ett köpcentra utan att bli attackerad kallar mig pensionär så är det väl bara att kapitulera för faktumet.

Såhär gick samtalet:

Snorvalp: ”Ringer du med Telenor?”

Jag: ”Vaa? Eeh nää jag har Telia”

Snorvalp: ”TELIA!!!! Det har ju bara pensionärer!”

Jag: ”Vaafaa, det är jag int.. eller vet du… JAG ÄR EN PENSIONÄR!”

Nog för jag löser Melodikrysset på lördagar & det möjligtvis kan ligga ett par stödstrumpor i byrålådan, att jag nu råkar använda sukketter & att Året Runt köps hem rätt ofta & att det kanske t.om har prenumererats på den, gör det mig till pensio? Gör det? Vavavavavavava?

Ser jag inte fräsch ut för min ålder?

One thought on “Nu är det officiellt

  1. Då är jag också pensionär!

    Även fast dotterns killkompis tycker att hon har coolaste morsan, och han t.o.m stötte på mig i Fredags 😉

Kommentera

