En dag på sjukan

20121018-133454.jpg

Ledig morgon & förmiddag spenderades på sjukhus. Dottern har astma sedan flera år & det var återigen dax för en kontroll…

Läkaren var helt ok men en sköterska alltså.. Maj gaaad.
In kommer hon med en inhalatorattrapp som hon vill att dottern låtsas är en riktig. Nu vill hon se hur hon tar sin medicin. Lillasyster berättar hur hon gör. Nej nej hon ska VISA preeecis. Dotterns min.. Hahahaha obetalbar.

När sköterskan ska visa precis samma sak & börjar visa med fingrarna hur 10 sekunder går får jag bita mig i kinden. Såg helt galet ut & tänker ”skrattar jag nu kommer jag inte kunna sluta” det går bra & sköterskan går till slut. Tur. Tonårsdottern tittar på henne som bara en tonåring kan göra. Priceless

Låt mig bara tillägga att hon har haft astma i minst 4 år, tror hon klarar inhalera… Dessutom pratar hon med oss som vi vore dumma i huvudet. Jösses vilket misstag.

Nu är det äntligen tid för att göra andningstestet. En annan sköterska går med oss in i ett pytterum där man gör dessa tester.. Jag sitter på en pall i ett hörn & kollar på. Första delen går bra men när det är tid för andra & dottern tar ett djupt andetag & sköterskan tar upp handen & börjar räkna på fingrarna – HAHAHAHAHAHAHA. Det brast för oss båda & gapflabbet var ett faktum.

Hmm ok skärpning på oss, jag gömmer mig bakom dotterns jacka & ett nytt försök görs.. ASGARV! Det går inte hålla sig & dubbelvikt går jag ut ur rummet. Dottern kvar själv i rummet & jag står & skrattar så jag skakar för mig själv i korridoren.

När hon är klar låser vi in oss på toan & har kul med näsklämman man alltid har för att testet ska genomföras. Dottern sitter lutad mot väggen & garvar så hårt & jag står & skrattar lika mycket.. Hela mottagningen måste hört oss

Men men vi hade superkul & förlängde livet gjorde vi med… Tråkig mamma vill jag aldrig bli!

20121018-155327.jpg

9 thoughts on “En dag på sjukan

  1. Helt underbart! Jag kan se det framför mig. Men när man får en ny läkare eller sköterska så blir man ju alltid behandlad som om man inte vet någonting. Jag känner verkligen igen det där. Men denna situationen låter ju väldigt komisk. Du kunde ju lika gärna göra som jag, bli arg och irriterad och hålla masken. Men icke! Du skrattade istället. God for you!
    Kram!

Kommentera

