OBS! MISSA INTE! OBS!

bild från svt.se

Igår började en miniserie i 3 delar på SVT 1 av Jonas Gardell som heter ”Torka aldrig tårar utan handskar”. Baserad på verkligheten & hur det var att vara homosexuell i Stockholm i början av åttitalet. Jonas släppte även en bok nyligen med samma titel.

Väldigt gripande, fängslande, helt fruktansvärd & ett MÅSTE att se. Tror ingen kan förstå hur det var & detta är inte så länge sedan det hände. Mitt hjärta gör ont när jag tänker på hur vården var t.ex, hur miljön & omgivningen var – så förnekande & oaccepterande. Vill verkligen tro att vi kommit längre idag!

Nästa del är på måndag den 15 okt kl 21.00 på Ettan & missade ni hittar ni första delen —–>> HÄR

Har ni sett? Vad tyckte ni?

Posted in Tv

2 thoughts on “OBS! MISSA INTE! OBS!

  1. Jag köpte boken efter att ha hört Jonas på bokmässan,så jag håller på medden nu. Såg första avsnittet i går och blev vekligen djupt gripen!
    Jag, som dels var så ung då, oh dels bodde på landet, fattade aldrig vidden av HIV i bögkretsarna. Det blev verkligen ett uppvaknande för mig!!

    • Åsa: Har lyssnat när Jonas pratat om boken & den verkar riktigt bra, längtar till jag kan läsa den. Själv var jag för liten att minnas denna tid det handlar om & det blev ett uppvaknande för mig oxå. Kram

Kommentera

