Nu kunde jag inte hålla mig längre

Höst, mörkt, ruggigt & förkylt då blir det kalops till middag. En av mina top 5 maträtter. Älskar kalops!
Blev så galet sugen idag på jobbet så det var bara att cykla förbi affären på hemvägen.

Tänt upp massa värmeljus & sitter nu & snörvlar i soffan. Kan säga att näsan gått från 0 till 300 i snorproduktion under dagen – tjoho.

20121002-221517.jpg

Idag kunde jag inte hålla mig längre. En påse med clementiner hamnade i varukorgen. Smakade på min första för säsongen i lördags & det var inte så illa som jag befarat. Lite surt men inte citronsurt så det funkar.
Nu står en skål på mitt köksbord som jag vet kommer vara tom pretty soon….

20121002-222034.jpg

Varnar lite lätt här att det kan bli lite gnälligt ett par dagar.. Är jag sjuk så är det jäkligt synd om mig. Ni vet karlar som är förkylda!- That’s me Och nu börjar det göra ont i örat oxå.. Bajs

Posted in Mat

Kommentera

