Ninaninaninana Dagens boktips

Ni är flera som undrar vad jag läser & här kommer tips ni bara MÅSTE läsa om ni inte redan gjort det!
Jag gillar särskilt böcker där det är avslutande story för varje bok av samma författare men man följer huvudpersonerna genom alla böcker.

Tips 1. Lars Kepler – serien
Läs dem i ordning – ett måste.

* Hypnotisören
* Paganinikontraktet
* Eldvittnet

Det har hittills kommit 3 böcker av 6 från dessa författare för det är ett gift par som döljer sig bakom pseudonymnamnet. Vill säga att dessa 3 är det bästa som kommit från en svensk författare. Sjuuuukt bra

20120805-212016.jpg

Tips 2. Kristina Ohlsson
Kommer inte långt efter det föregående tipset. Sååååå bra så jag dör. Läs läs läs!
Helt fantastisk författare.

* Askungar
* Tusenskönor
* Änglavakter
* Paradisoffer

Har bara hunnit läsa första men svepte den på 2 dagar. Läs i ordning – ett måste.

20120805-212436.jpg

Tips 3. Johan Theorin
En till av Sveriges elit enligt mig. Hans 3 böcker utspelar sig på Öland, mitt favvoställe så kanske därför klappar mitt hjärta lite extra för dem men böckerna är väldigt välskrivna & fängslande. Han tillhör mina top5 favoriter.

* Skumtimmen
* Nattfåk
* Blodläge
* Sankta Psyko
Läs helst i ordning men inget jättemåste.

Blodläge är den som är sämst då den svävar ut lite men helt ok att läsa.. Just nu håller jag på med Sankta Psyko, började idag & har snart redan läst 150 sidor. Ett bra tecken.

BILD LÄNGST NER

Tips 4. Carin Gerhardsen
Många som lovordar Carin & Hammarbyserien. Har inte hört något dåligt om dem alls. Jag läste & visst var de bra men inte som Kristina Ohlsson.
Ska såklart läsa hela serien men längtar mer efter den andra serien. Helt klart läsvärda ändå.

* Pepparkakshuset
* Mamma pappa barn
* Vussan lull

Läs i ordning.

20120805-214424.jpg

Dessa 4 författartips är samma genre – kriminal. Här kommer en helt annan genre. Mer kärlek & vardagsdramatik

Tips 5. Sofi Fahrman
En serie på 3 böcker om tjejen Elsa & hur det går för henne när hon startar en blogg som blir en av Sveriges mest lästa. Riktigt bra böcker.

* Elsas Mode
* Elsas Värld
* Elsas hemlighet

20120805-214505.jpg

20120805-214528.jpg

Hoppas ni gillar dessa mycket som jag gör!

2 thoughts on “Ninaninaninana Dagens boktips

Kommentera

