Skulle inte tro det

Mobilen ringer.

”Hej det är från Folktandvården” en alltför glad röst som kvittrar…
Fuck tänker jag, se jag glömt en tid? De brukar inte ringa annars..

”Det är dax för en kontroll” kvittrar rösten vidare
”Ååh vad kul svarar jag, som jag längtat!”
”Ja det förstår jag” fortsätter rösten ”Kan du komma i morgon?”

I MORGON!!!! SKULLE INTE TRO DET LILLA FOLKTANDVÅRDSTANTEN!

Det är väl för fan semester inte träningsläger på Guantanamobasen.

”Nää jag har ganska fullt denna veckan” ljuger jag
”Ok, men XX går på semester nästa vecka så då dröjer det in i augusti” kvittrar rösten på.
”Taget. Jag kan vänta till augusti” säger jag

Herre! Lika hemskt att gå till tandis som att göra underredesbesiktning. Inte går jag på semestern – de är ju inte kloka!

Posted in Jag

4 thoughts on “Skulle inte tro det

Kommentera

