Ståndet

Sommarsolståndet idag. Grattis till det ståndet solen, händer bara 2 gånger om året så kan förstå att solen lyst extra idag.
Årets längsta dag & årets kortaste natt men värst av allt är…. Nu vänder det!!! Jäkla skit oxå känns som ljuset nyss kommit & nu ska det det sakteliga bli mörkare igen. Fy tusan!

Ni har inte missat jag har gått på semester nu va? Klockan 17.00 lämnade jag jobbet för 4 1/2 veckors ledighet. Jag & en vän gick ner till systemet för att undvika vi inte lider av vätskebrist i morgon.

Det var kö utanför vårt Bolag här i stan så vi var ett gäng som stod där. Givetvis kommer det ett ÄRKEPUCKO som går rakt genom kön, fram till vakten som har koll på in & utsläppet & försöker gå in. Tror han vi alla stod där för att vi tyckte det var kul? Vem vet, vi kanske stod & beundrade en insekt hela hopen. KOKOSNÖT! Så gött när han fick ställa sig sist.

Innan jag gick på semester kom Moderaterna till jobbet & lämnade en midsommargåva – en Paradisask. Värsta talet höll de med om hur bra & värdefulla vi är bla bla bla Visa det i lönekuvertet istället. Trams.

20120621-220515.jpg

Gjorde mig dessutom lite sommarfin i morse, tänkte nu när jag ska gå på semester & allt så jag tog på en vit & grönblommig sommarklänning. Hade på mig den i ca 25 min sedan såg jag ut såhär

20120621-220755.jpg

Skållhett kaffe rakt på mig & mest på benet. AAAAAJJJJ SOM FAAAAN!
Tur det finns jobbkläder & tvättmaskin på jobbet. Kunde gått illa men hade tur att det gick bra.

Firade semestern efter jag kommit hem från midsommarhandlande med hemgjorda hamburgare & en kall semestercider. Because I’m worth it!

20120621-221346.jpg

20120621-221404.jpg

Kommentera

