En skolavslutning att minnas

Vilken dag!

Dagen har gått i ett & jag har medvetet tagit en paus härifrån för att helt kunna njuta av mina barn, min familj & den härligt varma sommardag vi haft.

Sol, blå himmel, skratt, tårar, lek, fika, god mat.

Tidigt ringde klockan i morse. Storebror hade samling redan klockan 07.00. Han slutar 9:an idag & var med på scenen & spelade trummor under avslutningsdelen i aulan.
Hår skulle plattas, min klänning strykas, frisyr på Lillebror som ska fixas med gelé, hunden skulle ut, ja listan kan göras lång på allt som skulle hinnas med på ca 60 min…

Jag skulle vara fanbärare idag med, 2 gånger dessutom & skulle inte hinna hem & byta om innan vi skulle titta på Storebrors avslutning. Så efter min insats satt jag likt Stålmannen & bytte om i bilen. Från kavaj, långbyxor, skjorta & slips till klänning, leggings, blomma i håret & mer passande skor.

20120615-223313.jpg

Blommor att hänga runt halsen var inköpta förutom till minstingen han fick en godispåse med blågult band runt halsen.

Avslutningen. Vilken avslutning!
De sjöng så fint, Storebror var så bra på trummorna, scenen var smyckad med massa vilda sommarblommor.

20120615-223553.jpg

Jag visste redan innan att jag skulle gråta men herregud vad jag grät. Det var inte en tår som trillade utan floder. Fulgråten kom fram, herregud kunde knappt samla mig. När man ser alla som är på scenen komma fram & tillsammans stå & sjunga, man ser sitt vackra stiliga barn i sin kavaj & slips, ja då bara brast det.
När han dessutom tittade på mig & log för han känner sin mamma ja då grät jag ännu mer!! Var så glad, stolt & sentimental av alla minnen som man har, det gick verkligen inte att hejda sig.

När jag väl sansat mig då säger musikläraren: Nu sjunger vi alla Den blomstertid nu kommer sa jag bara: ”herregud, nu är det kört” för jag gråter ALLTID till den så då kom det ännu mer tårar….

Har varit berörd av deras framträdande hela dagen, så fint det var.

När vi väl fotograferat alla 3 kidsen, så fina alla 3 så åkte vi & åt på restaurang. Vi gör det varje år för att fira att läsåret nu är slut & fira att de gjort ett bra jobb! Storebror skulle iväg med sin klass ikväll & grilla så vi behöva fixa lite till det efter vi ätit oss proppmätta. Hem efter det & tog avslutningsfika på altanen.

Givetvis blir det jordgubbstårta här hemma. Gör en som är jordgubb & chokladtårta som inte alls är svåräten. MUMMA

20120615-224700.jpg

Mellanlagret ser ut såhär ”slick kring munnen”

20120615-224749.jpg

Efter fika körde vi kubb i flera timmar. Blev både vinster & förluster men mycket skratt var det hela tiden.

Grillning fick avsluta kvällen på en helt fantastisk dag. En familjedag. En kärleksfull dag.

Kryper ner under täcket ikväll med ett leende på läpparna. Vilka fantastiska barn vi har! Älskar er!

Kommentera

