Lite udda

Har en liten udda egenskap för mig…

Jag gillar att gå på kyrkogårdar.

Det är så lugnt & fridfullt, brukar gå & läsa på gravstenar & fantisera hur de som nu ligger under jorden var som personer… Titta på årtalen & räkna ut hur gamla de blev.

Har även så länge jag kan minnas alltid läst dödsannonserna i tidningen. Man läser namn, år & dikten. Har fått höra att det är pensiovarning…
Då har jag varit pensionär sedan jag var liten.

Erkänn nu… Vad har ni för egenskaper för er?

Posted in Jag

6 thoughts on “Lite udda

  1. Susanne: Jag fattade det som att du trodde jag lyssnade på svensktoppen.. Nu ser jag att du menar dig själv eller hur. Lite trög här.. Finns inga rätt & fel såklart 🙂

Kommentera

