Jason-tajm

Fredagen den 13 alltså. Är inte särskilt skrockfull så för mig är det en vanlig dag. Dagen började bra, låg & drog mig länge i sängen innan det var dax för frukost.

Efter tog Tippex & jag en långpromenad. Inte lika skönt ute som igår, typiskt när man är ledig men det går att klä sig nog kylan & det gråa. Hemma blev det ett par varma koppar kaffe. Hej kissnödighet.

Hade tänkt att gå & simma idag men tror jag får hoppa det.Har riktigt ont i benet idag, tror det är en bieffekt av min arbetsvecka. Blir en lugn bendag, får bli en långis till med Tippex istället. Tippex, jag & Spotify.

Är låg idag över olika anledningar men har överlag lättare att halka ner i mörka hål just i april. Ju längre i april vi kommer desto oftare kommer de & kulminerar den 26 april. Då är minnena väldigt närvarande & känns som de hände igår. Det spelar ingen roll hur många år som går… Same shit – diffrent year.

Som tur är kommer de mörka hålen alltmer sällan resten av året, nästintill aldrig så det har blivit bättre ju fler år som går. Säger som jag brukar säga: Tiden läker inga sår, tiden lär dig leva med minnena!

Kommentera

