Påskdagen – en maraton

Ojojoj ett alldeles för långt blogguppehåll men först nu sitter jag ner.

Började dagen med en vanlig söndagsfrukost här hemma. Ni som följer mig vet… Det blev amerikanska pannkakor, bacon, köttbullar, äggröra, nybakade scones, andra bröd både mjuka & hårda, kaffe, O’boy, the’, fil, flingor m.m

20120408-180909.jpg

Direkt efter frullen hoppade jag in i duschen & gjorde mig i ordning. Väl klädd var mammi & pappi här så påsklunchen skulle lagas.

Janssons frestelse in i ugnen, koka ägg, steka prinskorv, koka potatis,göra vårsallad, värma köttbullar & revben.
Plocka fram olika sillar, kokt lax, romsås, 2 sorters senaper & pressgurka.
Den kalla räkpajen jag gjorde igår var svingod! Det var inte sista gången jag gjorde den & den kommer passa lika bra till midsommar. Fräsch & härlig.

När maten var svald & instoppad i kylen var det efter en stund dax för påsktårta & kaffe.

Nu har föräldrarna åkt hem & soffan är under rumpan. Kommer sitta kvar här ett tag.
Har er påsk varit bra?

Posted in Okategoriserade

4 thoughts on “Påskdagen – en maraton

Kommentera

