2 mycket bra serietips

Jag älskar dokumentärserier. Särskilt om de handlar om relationer & om familjeliv. SVT är riktigt bra på att ha sådana svenska serier. Nu går det 2 stycken på Kanal 2 som ni inte får missa om ni oxå gillar det.

1. Så levde de lyckliga. Tisdagar kl 20.00

Handlar om 3 olika par man får följa bara ett program. Det de har gemensamt är att de är eller varit gifta. Det jag gillar är att det inte är rosenrött utan de pratar öppet om sina problem osv. Mycket bra. ALLA AVSNITT HITTAR NI HÄR! 4 av 8 avsnitt har varit.

2. Födda 2010. Tisdagar 21.00

Handlar om kvinnor/par som får sitt barn just 2010. Vissa föder i programmet & vissa har nyss fått sina. Härligt att se alla olika familjekonstellationer & olika liv folk lever. ALLA AVSNITT HITTAR NI HÄR! 2 avsnitt av 4 har varit.

Har ni sett något av dem, vad tycker ni isåfall? Hoppas andra hittar programmen – de är kanon!

Posted in Tv

2 thoughts on “2 mycket bra serietips

  1. Jag och min man kollar på ”så levde de lyckliga” tillsammans. Vi har sett alla avsnitt hittills och hållt varandra i handen och tyckt och tänkt. Vi blir så nykära när vi ser sådant. Det är fyra avsnitt kvar av 8. Underbart! 🙂
    Däremot har jag inte sett ”födda 2010”. Men min mamma har försökt att få mig att se det. Är det verkligen så bra?
    Kram!

    • Mina glada dagar: Jag tittar själv, maken är inte ett dugg intresserad av sådana serier.. Serien är kanon. Jag gillar föda 2010. Älskar att få tjuvkika in i folks liv. Särskilt när barn är med, intressant att se hur folk löser vardagen & ibland förfasas hahaha Kram

Kommentera

