Butiken är stängd

Sjukhuset är tillbaka på TV3 igen – Yeay! Älskar sjukhusserier.

Både i gårdagens avsnitt & ikväll så föddes det barn. Det behövs bara en sekund av sådana scener jag jag är helt säker – butiken är stängd. Nyckeln är bortkastad. För alltid. Inte ens när man ser de små nyfödda liven finns det ens en ryckning i äggstockarna.

Förr, innan vi fått vår 3:a så vibrerade hela underredet när man höll i liten. Maken såg livrädd ut varenda gång & tänkte säkert att nu ska hon ha en till – på stört. Fick säkert ett par små hjärtinfarkter av rena rädslan.

Men efter vi fick vår Lilla älskade Lillebror ändrades allt. Jag var nöjd, har alltid sagt jag ska ha tre & efter jag fått dem var det bra. Stendött i äggisarna kan jag lova.

Ser jag en gravidmage eller nykläckt liten varelse tänker jag inte ”åååååh vad mysigt” utan jag tänker ”åååååh vad jobbigt, ni ska bara veta vad som väntar”….

Missförstå mig inte nu, ÄLSKAT mina barn sedan jag vetat de var som ett litet frö i magen. Alla 3 har varit mycket noga planerade & hett efterlängtade. Nu menar jag vaknätter, kolik, alla dessa maginfluensor, öroninflammationer, vredesutbrott i affären, trots, potträning, nappletande, all packning som ska kånkas med överallt, kisspåsar från dagis – listan kan göras lååååång

Om jag njuter av att ha stora kiddosar – Märks det much?

Kommentera

