Vårtecken

Idag har även jag fått se lite fjärilar.
Först ut var en citronfjäril & sedan en nässelfjäril. Så mysigt att se dem fladdra förbi..

Tänk om alla insekter var lika fromma & snälla. Tycker bara om de som inte är ute efter att skada mig på alla möjliga sätt. Jäkla småkryp, de tycker jag ska fortsätta sova så vi kan ha en trivsam sommar…

Update: Jag menar myggorna som ger dig hemsk klåda, blinningarna som rycker bort ditt skinn, fästingarna som suger ditt blod & smittar dig med gud vet vad, iglar som suger blod, pissmyror som pissar på dig så det svider så djävulskt, flugor som retar gallfeber på dig, getingar som sticker dig, huggormar som biter dig, humlor som bränner dig osv osv Fy fasen! Här är en del av de småasen jag talar om… Mia inte gilla! 🙂

 

2 thoughts on “Vårtecken

  1. Du menar de där mördarsniglarna som faktiskt ligger och smyger i gräset i väntan på en ovetande människa. Eller korsspindeln som på sin höjd kan lämna ett litet, litet, rött märke…?

    Möjligtvis om man är allergisk mot getingstick. Så ok då… 😉

    (Förlåt, ta inte illa upp. Jag blev bara lite ”elak” för en kort sekund). 😀

    • Västgötskan: Nu ska du inte vara sån 🙂 Jag menar myggorna som ger dig hemsk klåda, blinningarna som rycker bort ditt skinn, fästingarna som suger ditt blod & smittar dig med gud vet vad, iglar som suger blod, pissmyror som pissar på dig så det svider så djävulskt, flugor som retar gallfeber på dig, getingar som sticker dig, huggormar som biter dig, humlor som bränner dig osv osv Fy fasen!

Kommentera

